Dvižna garažna vrata so velika garažna vrata, ki se odpirajo ročno ali s pomočjo elektromotorja. Garažna vrata so pogosto dovolj velika, da sprejmejo avtomobile in druga vozila. Majhna garažna vrata so lahko v eni sami plošči, ki se dviga in spušča nad garažni strop. Večja vrata so običajno narejena iz več spojenih plošč, ki se zvijejo čez garažni strop ali v zvitek nad vrati. Delovni mehanizem z vzmetjo ali protiutežjo za upogibanje teže vrat, da se zmanjša napor ljudi ali motorja, potreben za upravljanje vrat. Redko so nekatera garažna vrata potisnjena ali zibana vodoravno. Vrata so izdelana iz lesa, kovine ali steklenih vlaken in so lahko izolirana, da preprečijo izgubo toplote.
Starejša tipična različica nadzemnih garažnih vrat danes zgrajene iz več panelov, ki so med seboj pritrjeni v zvitku vzdolž valjčno vodenega tirnega sistema. Teža vrat uravnoteži bodisi vzmetne vzmeti. Zgodovina garažnih vrat sega v leto 450 pred našim štetjem, ko so bili atomobili shranjeni v vratih, toda v ZDA so nastala okrog zgodnjega 20. stoletja. Že leta 1902 so ameriški proizvajalci – vključno s podjetjem Cornell Iron Works – objavili kataloge, ki so vsebovali boja nad vrati. Dokaze o postavitvi garažnih vrat najdemo v katalogu leta 1906. Razvoj vrat od takrat napreduje. Prva enodelna lesena vrata v ZDA segajo vsaj v leto 1935, prvi pa jih je izdelal moški po imenu Rhead. Posamezna panelna vrata so izdelana iz ene same monolitne plošče. Od zaprtega položaja ene plošče so vrata upognjena navzgor in od zgoraj s tečajem na vsaki strani pri popolnoma odprtem položaju. pomanjkljivost monolitnih panelnih vrat je, da se upogibanje loka vrat zgodi delno zunaj garaže. To pomeni, da se mora vozilo ustaviti in parkirati nekaj metrov pred vrati, da se izognete garažnim vratom, ko so odrta. Posamezna panelna vrata lahko namestite tako, da se prekrivajo nazaj v enem vodoravnem tiru na vsaki strani z valjčkom nameščenim na vrhu rat na vsaki strani, s tečajem na vsaki strani, nameščenim na dnu vsake strani garažnih vrat.